BILDE: Yngvar Pettersen er stadig å se på TV Visjon Norge. Nå kommer en av hans mange interessante undervisningsprogrammer på ny ut til det norske TV-publikum. Her fotografert i forbindelse med en annen programserie.

Gjensyn med sterk undervisningsserie om nådens herlighet

I serien som nå skal vises handler det om nåde. Ifølge forkynneren Yngvar Pettersen selv er det vanskelig helt å gi svar på hvor viktig dette tema faktisk er. – Det er vår eneste mulighet for redning, sier han.

 

«Det står i Bibelen» er navnet på programserierien. Nærmere bestemt skal det i denne omgang handle om nådens herlighet. Det er gått noen år siden første gangen disse programmene ble sendt første gang på TV Visjon Norge. Det betyr ifølge den erfarne forkynneren på ingen måte at de har mistet sin aktualitetsverdi.
–Jeg vil si at de er desto mer aktuelle i dag. Folk strever med sine selvbilder som aldri før. Mange lurer på om de er gode nok for Gud. Heldigvis er svaret på dette ja, forteller 88-åringen.
Få med deg dette programmet søndager klokken 16.00 fremover. Første episode sendes den 7. juli.

 

Dette er nåde
Yngvar Pettersen omtaler nåden som et ukjent begrep i en ubarmhjertig verden, og noe som hører Guds rike til. Det er vår eneste mulighet for redning. Han forklarer at ordet nåde stammer fra det greske ordet Caritas – gratis eller ufortjent.
–Nåde kan ikke kjøpes for penger. Det er noe vi må få. Og dette gjelder oss alle uansett penger og status. Faktisk er det den beste gaven vi alle kan oppleve: Å la oss frelse ved nåden, sier han og forteller at vi alle er gode nok for Herren om vi slipper Han inn i våre liv.

 

Viktig med kristen-TV
Yngvar Pettersen har ikke bare reist land og strand rundt for å forkynne Evangeliet. Han har også tatt plass foran kamera på TV Visjon Norge ved en rekke anledninger for å dele det han har på hjertet. Det gjelder gjennom ulike programserier og ikke minst som gjest i «Studio Direkte» på kveldstid. Han er ikke i tvil om at det er vel anvendt tid.
–På én sending kan jeg nå flere mennesker enn det jeg ellers er i stand til på et år. Terskelen for å oppsøke en menighet er høy. Det er mye lettere å sette på TV-apparatet. På den måten kan man også være anonym, sier han og fortsetter:
–Folk opplever stadig vekk sterke møter med Herren takket være kristne TV-programmer. Vi som engasjerer oss gjennom mediene opplever både mostand og kritikk, men det er det verdt, sier han.